51522615191_98aa768659_4k.jpg

Het uniform

Met het dragen van het uniform toon je aan de wereld dat je scout of gids bent, en verwijs je naar de waarden van de beweging. Het uniform geeft leden en leiding de mogelijkheid om hun verbondenheid te tonen, maar laat toch ruimte voor een persoonlijke touch.

Op deze pagina vind je alles terug over ons uniform en wat wij verwachten dat jullie aanhebben tijdens alle activiteiten.

Ons uniform

Net als alle andere scouts en gidsen dragen ook wij trots een uniform. Hiermee toon je dat je lid bent en verwijs je naar de waarden van de beweging. Een uniform geeft leden en leiding de mogelijkheid om verbonden te zijn, met de vrijheid om iets persoonlijks toe te voegen.

Elke groep heeft een groepsdas met hun eigen kleurencombinatie, zo kan je zien bij welke groep een scout of gids hoort. Die van ons zijn groen en rood, naar de originele kleuren van stad Maaseik.

Bij de jongste 2 takken (kapoenen en kawelpen) is enkel het dragen van een sjaaltje verplicht. Bij de oudste 2 takken (jonggivers en givers) dragen de leden verplicht een sjaaltje en het welbekende scoutshemd.

Dit wordt vaak aangevuld met een groen T-shirt en trui, met ons klassiek gele logo op de achterkant. De leiding heeft dan weer hun modernere leidingstruien, gepersonaliseerd met hun eigen totem.

In de Hopper winkels en site (“hopper.be”) van Scouts en Gidsen Vlaanderen vind je nog meer accessoires terug zoals: groene korte en lange broeken, groene welpen petjes, hoeden …

Das-Trui-shaded.png
wie-hemd compleet.png

Het scoutshemd